Romantiska dagar

Det är långa dagar just nu. Man har romans master class 9-17 sedan är det Trollflöjten rep 19-21.
Imorgon är sista dagen med Matti Hirvonen och jag måste säga att det är så himla roligt att han är här!!! Jag lär mig jättemycket och det är verkligen inte fy skam att få sitta och lyssna på tyska lieder hela dagarna. Jag har inte varit romansfrälst utan tyckt att opera är betydligt roligare att syssla med och ja det tycker jag ju fortfarande men efter två intensiva dagar så börjar jag äntligen fatta tjusningen med romanser och vill sjunga bara sjunga mer mer mer!!

Jag sjöng min lied idag och halvtimmen bara flög iväg. Jag var väldigt nervös när det var min tur men det glömdes bort fort för vi började verkligen att arbeta med stycket så då fanns där ingen tid med nerver. Hmm lite konstig mening men är helt slut i huvudet så orkar inte omformulera mig.

Efter dagens master class hade jag två timmars paus att laga mat och vila lite sedan hade vi i tvåan musikaliskt rep inför barnprojektet. Vi sätter upp Trollflöjten och allt rullar på bra. Imorgon kommer Karin vår ansvarig ledare och hjälper till. så morgon dagen kommer att bli ännu tuffare än vad den var idag. Förutom master classen imorgon måste man memorera allt inför kvällensrep, ha sopranrep, öva inför torsdagens morgonsamling som jag håller i (ska sjunga Adele musik) så det är mycket just nu men det är så kul att man orkar med det annars är det bara att vänja sig inför framtiden. Så imorgon master class 9-17 sedan trollflöjten 18-21 :)

Jag avslutade kvällen ikväll med en promenad ut till piren med Linnea. Skönt att få frisk luft efter att suttit innen en hel dag.



Då säger jag god natt med romansen jag sjöng idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0